en büyük mutluluk insanın içindedir

15 Mayıs 2011 Pazar

1.5 2 yaş bolero tarzı yelek

selam arkadaşlar. günümüzde anneler nasıl giyiniyorsa bebeklerinini de kendilerine uygun giydiriyorlar(yani benim gözlemim bu yönde) düşündüm ki ben de anne olsam ben de böyle düşünürdüm ve bu fikirden yola çıkarak göğüs altında biten 2 yaş için bir yelek düşündüm kısmen bolero tarzı:) yeleğimizin özelliği yelek bittikten sonra kollarının süsünü tığ ile fırfırlı gibi yapmamız hem günümüz modasına uygun hem de hoş bir görüntü oluyor


öncelikle 3.5 numara şiş ve karışık renkli orta kalınlıkta  bir ipe ihtiyacımız var:) malzemelerimizi aldıktan sonra arka tarafa 70 ilmekle başlıyoruz 3 ters 3 düz olacak şekilde 5 sıra lastik örüyoruz lastikten sonra düz örmeye başlıyoruz lastikle beraber 17 cm olduktan sonra kol kesiyoruz 4+2 şeklinde kol evini kesiyoruz kol evinden sonra 9 cm daha düz örüyoruz 9 cm ördükten sonra yaka kesimi yapacağız 20 ilmek örüyoruz daha sonra kesmeye başlıyoruz diğer şişte de 20 ilmek kalacak şekilde yakayı kestikten sonra iki sıra daha düz örmeye devam ediyoruz böylelikle yeleğimizin arkası bitmiş oluyor:)) arka taraf bittikten sonra yakadan ilmek alıp yaka lastiğini örüyoruz onu siz ayarlarsınız lastik iki ters iki düz olacak:) ön taraf için 35 ilmek başlıyoruz  lastikle birlikte 12 cm ördükten sonra ön yaka için bir bir kesmeye başlıyoruz arka tarafla ko hizsına gelince kolumuzu 4+2 kesiyoruz şişte 20 ilmek kalana kadar yakayı 1+1 kesmeye başlıyoruz yaka da bittikten sonra hizalarımız gelinceye kadar örüyoruz ve bitiriyoruz diğer ön taraf için de tarif aynı:)kestiğimiz her yaka için ilmek alıp iki ters iki düz lastikleri örüyoruzkollara gelince bir adet tığ almamız lazım tığ ile 3lü trabzan yapıyoruz sık sık ilmek alın ki kollar biraz fırfırlı olsun





iyi günlerde kullanın stresssiz günler diliyorum:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder